Saturday, October 3, 2020

သိပၸံနည္းက်ဝါဒႏွင့္ ယုတၱိေဗဒ႐ွင္းခ်က္

ဗုဒၶဝါဒသည္ အိႏၵိယမွဆင္းသက္လာေသာ ဝါဒျဖစ္သည္၊အိႏၵိယ စာေပေဟာင္းမ်ားတြင္ အမ်ိဳးေလးပါးဟုရည္ညႊန္းေဖာ္ျပျခင္းမွာ၊အဲဒီေခတ္ကလူေနမႈအဆင့္အတန္းစာလကၡဏာကိုေဖာ္ျပျခင္းျဖစ္သည္၊အဲဒီလိုအမ်ိဳးေလးပါးကြဲျပားေသာကာလပိုင္းကို၊အုပ္စိုးသူခတၱိယလူတန္းစားမ်ားႏွင့္၎တို႔နဲ႔အေပါင္းပါမ်ားျဖစ္ၾကတဲ့ ျဗဟၼဏ၊သာမဏမ်ား၊ရေသ့ရဟန္းမ်ား၊ထူေထာင္ခဲ့ၾကေသာယဥ္ေက်းမႈကိုအစြဲျပု၍ အိႏၵိယ ေဗဒသုေတသီမ်ားနဲ႔၊အိႏၵိယသမိုင္းပညာ႐ွင္မ်ားကေဝဒေခတ္လို႔ရည္ညႊန္းခဲ့ၾကသည္။ထိုအစည္းအရံုးႏွင့္တိုင္းျပည္မ်ားမွာ အာဓိကပၸ၊နတ္ဘုရားေဗဒ၊စၾကာဝဠာေဗဒ၊နဲ႔ ေမွာ္အတတ္ေတြႂကြယ္ဝခဲ့ၾကတယ္၊အဲဒီဝါဒကိုထူေထာင္ခဲ့ၾကသူေတြကေတာ့ ေဝဒေခတ္ လူ႔အစည္းအရံုး၏သုခမိန္ေတြျဖစ္တဲ့ ျဗဟၼဏႏွင့္သမဏမ်ားပင္ျဖစ္၏၊သူတို႔ရဲ႕အာဏာတည္ျမဲေရးနဲ႔အစြန္႐ွည္ေရးအတြက္ ထူေထာင္ခဲ့ၾကတာျဖစ္တယ္။ ဇတ္နိမ့္မ်ားျဖစ္ၾကတဲ့ ဆင္းရဲသားေက်းကြၽန္မ်ားကိုစိတ္ဓာတ္ေရးရာအရ၊တုတ္တုတ္မ်ွမလႈပ္ဝံ့၊မလႈပ္ႏိုင္ေအာင္ဖိႏွိပ္ရန္ ဖန္တီးေပးခဲ့ၾကတဲ့လက္နက္ေတြပဲျဖစ္တယ္။ပိျပားေနေအာင္တည္ေထာင္ခဲ့တဲ့ဝါဒျဖစ္တယ္၊အိႏၵိယမွာဆိုရင္ ၃၁ ဘံုေတာင္မကဘူး၊၄၃ ဘံုေတာင္႐ွိတယ္၊သူတို႔ဖန္တီးခဲ့ၾကတဲ့တန္ခိုး႐ွင္၊နတ္ဘုရားေတြရဲ႕အမည္ေတြဆိုမေရမတြက္ႏိုင္ေအာင္႐ွိတယ္၊ကမၻာေလာကႀကီးကို၊ဖန္ဆင္းတဲ့နတ္မင္းနဲ႔ေစာင့္ေ႐ွာက္ေသာေလာကပါလနတ္မင္းႀကီးေတြနဲ႔ ကိုယ္ေစာင့္နတ္မ်ားအထိ အမ်ိဳးမ်ိဳး႐ွိၾကတယ္။ျဗဟၼဏ သမေဏႏွင့္ရေသ့မ်ားရြတ္ဖတ္သရဇၥ်ယ္ရေသာ၊ဂါထာမႏၱာန္မ်ား၊ပူေဇာ္ပသေသာထံုးနည္းႏွင့္စည္းကမ္း ၊ဥပေဒမ်ား၊ေမွာ္အတတ္ပညာရပ္ဆိုင္ရာဂါထာမႏၱာန္မ်ားကိုအေသးစိတ္စီမံထားၾကတယ္။ ေဝဒေတာ္ႀကီးကိုအဆံုးသတ္ေသာေဝဒႏၱေခတ္မ်ားလည္း႐ွိေသးသည္၊ကမၻာေလာကႀကီးကိုဖန္ဆင္းတာတြင္မကပဲလူရဲ႕ၾကမၼာကိုပါတိုးခ်ဲ့႐ွင္းလင္းျခင္းေတြျပဳလာၾကတယ္။အိႏၵိယေဗဒပညာ႐ွင္မ်ားရဲ႕အဆိုအရ၊ဥပနိသ်ွက်မ္းေပါင္း(၁၀၀)ေက်ာ္မ်ွမက႐ွိ၏၊ေ႐ွးဦး ၁၃က်မ္းမွာေဓါမယဥ္ေက်းမႈထက္ပင္ ေ႐ွးက်သည္ဟုဆိုၾက၏။ေဝဒေခတ္ကိုဆက္ခံတိုးခ်ဲ့ေသာဂိုဏ္းႀကီးေျခာက္ဂိုဏ္းေပၚလာ၏။ညာယ၊ဝိေသသိက၊သံခယ၊ေယာဂ၊မိမံသ၊နဲ႔ ေဝဒႏၱ၊တို႔ျဖစ္သည္၊ထိုဂိုဏ္းမ်ားထဲက၊ဝိမံသနဲ႔ သံခယႏွစ္ဂိုဏ္းကေတာ့ဖန္ဆင္း႐ွင္နတ္ဘုရားမ်ားကိုျငင္းဖ်က္ရန္အားထုတ္ခဲ့ၾကတယ္၊ကပၸိလ ရေသ့ႀကီးက ကမၻာေလာကႀကီးကိုဖန္ဆင္း႐ွင္နတ္ဘုရားမ်ားမလိုအပ္ဟုဆိုၾက၏။ကမၻာေလာကႀကီးသည္ဘယ္သူမွတည္ေဆာက္ထားေသာအရာမဟုတ္၊အနာ ဒိ ႏွင့္ အနႏၱ ဓမၼမ်ွသာျဖစ္တယ္၊တည္ေဆာက္သူနတ္ဘုရားမ်ားကိုပါယ္ဖ်က္သူမွာ ေဇမိဒိ ရေသ့ႀကီးပင္ ျဖစ္သည္၊ဒီလိုနဲ႔ပဲ အဲဒီကစၿပီး အုပ္စိုးသူတန္းစားမ်ား၏အာဓိကပၸ၊နတ္ဘုရားေဗဒ၊စၾကာဝဠာေဗဒ၊နဲ႔ ေမွာ္အတတ္ပညာရပ္မ်ားကို ေတာ္လွန္မႈတျဖည္းျဖည္းအားေကာင္းလာ၏၊ေဝဒကမၻာအျမင္ကို ႀကီးႀကီးမားမားေခ်ာက္ျခားပစ္လိုက္ေသာ၊အေတြအေခၚအယူဝါဒေရးလႈပ္႐ွားမႈႏွစ္ခုေပၚထြက္လာခဲ့၏၊၎တို႔မွာ လြန္ခဲ့ေသာႏွစ္ေပါင္း၂၅၀၀ သာသာခန္႔ေလာက္က၊ဂဂၤါျမစ္ဝွမ္းတေလ်ွာက္တြင္အ႐ွိန္အဟုန္ေကာင္းေကာင္းႏွင့္ ေပၚထြက္လာခဲ့ေသာ ေဂါတမဗုဒၶႏွင့္မဟာဝီရ ပင္ျဖစ္သည္ ေဝဒေတာ္လွန္ေရးသမားမ်ားျဖစ္သည္။ ေဂါတမဗုဒၶ၏ ေဝဒေတာ္လွန္ေရးလႈတ္႐ွားမႈမ်ားကေတာ့ေဝဒႏွင့္အႏြယ္တူအယူဝါဒီမ်ားအားလံုးလံုးလႈပ္ခါယမ္းသြားေစတယ္၊ဗုဒၶဓမၼတြင္ေဝဒရဲ႕ အရင္းအက်ဆံုးျဖစ္တဲ့ဖန္ဆင္း႐ွင္နတ္ဘုရားႀကီးနဲ႔တကြ အတၱဓမၼမ်ားအားလံုးအတြက္ေနရာမေပးေသာေၾကာင့္ျဖစ္တယ္၊လြန္ေလၿပီးေသာႏွစ္ေပါင္း ၂၅၀၀ ခန္႔အၾကာသမိုင္းကာလမ်ားအတြင္း အိႏၵိယလူအစည္းအရံုးၿမိဳ႕ျပႏိုင္ငံမ်ားတြင္ အုပ္စိုးသူလူတန္းစားမ်ားဘက္မွရပ္တည္ခဲ့ၾကေသာ၊အာဓိကပၸ၊နတ္ဘုရားေဗဒ၊စၾကာဝဠာေဗဒ ႏွင့္ေမွာ္အတတ္ပညာရပ္မ်ားကို ရဲရဲဝံ့ဝံျပတ္ျပတ္သားသားေတာ္လွန္ခဲ့ၾကသည္၊သမဏ၊ျဗဟၼဏမ်ားရေသ့ရဟန္းမ်ားႏွင့္ပညာ႐ွင္ သုခမိန္မ်ားထူေထာင္ခဲ့ၾကေသာ၊ ႐ုပ္လြန္တရားမ်ားအစြဲအလန္းေဟာင္းမ်ားႏွင့္အယူသည္းမႈမ်ားကိုေတာ္လွန္ခဲ့ၾကသည္။သို႔ေသာ္ အိႏၵိယ လူ႔အစည္းအရံုးတြင္ေခတ္မွီသဘာဝ အဘိဓမၼာႏွင့္သဘာဝသိပၸံပညာရပ္မ်ားဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္ႏိုင္ေရးအတြက္ အဲဒီအခ်ိန္က ႏိုင္ငံေရး၊စီးပြားေရးႏွင့္လူမႈေရးဆိုင္ရာေရခံေျမခံမ်ားေပၚထြန္းခြင့္မရခဲ့ေပ။ မဇၥ်ိမေခတ္ေျမ႐ွင္ပေဒသရာဇ္စနစ္ဟာ ရာစုႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာဆက္လက္အားေကာင္းခဲ့တာျဖစ္တယ္၊ဒါေၾကာင့္အသိအျမင္တိုးတက္သင့္သေလာက္မတိုးတက္ခဲ့ဘူး။သူတို႔အယူအဆ စၾကာဝ႒ာမွာ၊ကမၻာကိုဗဟိုလ္ျပဳၿပီး၊ေနလ၊နကၡတ္တာရာေတြက လွည့္ပါတ္ေနေသာစနစ္ျဖစ္သည္၊ယၡဳဆိုလ်ွင္ ေနကိုဗဟိုျပဳ၍လည္ပါတ္ေနေသာနဂါးေငြ႔တန္း ဂေလစီအျဖစ္သိျမင္ခဲ့ၾကေပၿပီ၊မီးလႀကီးေဝးဂေလစီျဖစ္သည္၊အဲလို ဂေရစီေပါင္းမ်ားစြာပါဝင္ဖြဲ႔စည္းထားတဲ့ မီတာဂေလစီျဖစ္တဲ့၊မဟာစၾကာဝ႒ာႀကီးဟာ၊သက္တမ္းအားျဖင့္အနည္းဆံုး ႏွစ္သန္းေပါင္း(၁၀၀၀၀)မွအမ်ားဆံုး ႏွစ္သန္းေပါင္း (၃၀၀၀၀)ခန္႔႐ွိေလာက္ၿပီဟု ေနာက္ဆံုးတိုင္းထြားခ်က္အရ ႀကိယာတန္ဆာပလာမ်ားျဖင့္သိ႐ွိရသည္၊နကၡတၱေဗဒ၊ႏွင့္စၾကာဝ႒ာေဗဒပညာ႐ွင္မ်ားကခန္႔မွန္းလ်ွက္႐ွိၾကသည္။ေနစၾကာဝ႒ာ၏ၿဂိဳလ္ငယ္တလံုးမ်ွသာျဖစ္ေသာ ကမၻာေျမႀကီး၏သက္တန္းကေတာ့ ႏွစ္သန္းေပါင္း (၄၀၀၀)ခန္႔႐ွိေသးေၾကာင္းအဆိုျပဳၾကသည္၊အဲဒီပညာ႐ွင္မ်ားလိုပဲ၊ေခတ္မီကရိယာတန္ဆာပလာမ်ားနဲ႔၊စစ္ေဆးေနေသာ၊ဘုမၼိေဗဒ၊႐ူပေဗဒ၊ဓါတုေဗဒဆရာတို႔ကလဲ၊မဟာစၾကာဝ႒ာႏွင့္ကမၻာၿဂိဳလ္တို္႔၏သက္တန္းမ်ား၊ႏိႈင္းဆလိုက္ေသာအခါလူအႏြယ္၏သက္ဇိုးမွာဘာမ်ွမေျပာပေလာက္ေခ်၊ခဏငယ္တခဏေလာက္မ်ွသာ႐ွိဦးမည္ျဖစ္သည္။ မႏူႆေဗဒႏွင့္ပုရေဗဒပညာ႐ွင္းမ်ားကလူဟူ၍ေခၚဆိုျခင္းျပဳေလာက္ေသာ၊သတၱဝါအမ်ိဳးအစားမ်ား၊ကမၻာေျမျပင္တြင္ျဖစ္ထြန္းေပၚေပါက္လာသည္မွာ အႏွစ္တစ္သန္းခန္႔ပါတ္ဝန္းက်င္ေလာက္သာ႐ွိလိမ့္ဦးမည္ဟုဆိုသည္၊အႏွစ္သန္းေပါင္း ေထာင္၊ေသာင္းမ်ွေလာက္သာကိန္းဂဏန္းႏွင့္ ႏိႈင္းဆလိုက္ေသာအခါအႏွစ္တသန္းဆိုေသာကိန္းဂဏန္းသည္၊ေျပာေလာက္စရာမဟုတ္ေပ၊ထိုေၾကာင့္တခဏငယ္ဟုဆိုခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။လြန္ခဲ့ေသာႏွစ္ေပါင္းတစ္သန္းခန္႔ပတ္ဝန္းက်င္ေလာက္ကမွ ကိုယ့္ေျခႏွစ္ေခ်ာင္းေပၚမၿပိဳလဲဘဲမတ္မတ္သြားလာႏိုင္ေသာ၊လူသတၱဝါသည္၊လြန္ခဲ့ေသာႏွစ္ေပါင္း(၅၀၀၀၀၀)ပတ္ဝန္းက်င္ေလာက္ကမွ၊ေမြးရာပါအသိအေျခအေနမွ စဥ္းစားၾကံစီဉာဏ္အဆင့္သို႔ စမ္းတဝါးဝါးစတင္လွည့္ေျပာင္းလာခဲ့ရတာျဖစ္သည္။အဲဒီလိုနဲ႔သဘာဝအ႐ိုင္း၏မီးဓါတ္ကိုသံုးခဲ့ရသည္၊အေလ့က်ဘဝမွ စကားေျပာတတ္စျပဳလာခဲ့ရ၏၊ဘာသာစကားတရပ္ထူေထာင္ခဲ့ၿပီျဖစ္ေသာ္လည္း ပီပီျပင္ျပင္ဖြံ႔ၿဖိဳးမႈမ႐ွိေသးပါ။ လူသတၱဝါသည္အသင္းႏွင့္အဖြဲ႔အစည္းႏွင့္ေနထိုင္ကာစကားေျပာဆိုဆက္ဆံကာ၊အသိခ်င္ဖလွယ္ႏိုင္ေသာသတၱဝါ အမ်ိဳးအစားျဖစ္၏၊လူဟာ သဘာဝအ႐ိုင္းအစိုင္းကို တြန္းလွန္ကာ ကိုယ္စြမ္းကိုယ္စႏွင့္ ကိုယ္ဟာကိုထူေထာင္ႏိုင္ခဲ့သည္မွာအလြန္ဆံုး႐ွိမွ ႏွစ္ေပါင္း(၇၀၀၀)ခန္႔ပတ္ဝန္းက်င္ေလာက္႐ွိအံုးမည္ျဖစ္သည္၊အတည္တက်ၿမိဳ႕ျပႏိုင္ငံထူေထာင္အေျခခ်ႏိုင္ခဲ့တာ ႏွစ္ေပါင္း(၅၀၀၀)ႏွင့္(၇၀၀၀)ၾကားေလာက္တြင္သာ႐ွိဦးမည္၊လူ႔အႏြယ္ႀကီးသမိုင္းတြင္ ေ႐ွးအက်ဆံုးလကၡံထားသည္မွာယူဖေရးတီး၊တိုင္းဂရစ္၊ႏိူင္းလ္ႏွင့္အိႏၵဳျမစ္ဝွမ္းမ်ားျဖစ္သည္၊ထို႔ေၾကာင့္စာေရးစာဖတ္အတြက္အခ်က္၊အတိုင္းအထြာနကၡတၱေဗဒႏွင့္ပိသုကာအစ႐ွိေသာအတတ္ပညာရပ္မ်ားကို လူ႔အႏြယ္ဝင္မ်ားတည္ေထာင္ႏိုင္ခဲ့သည္မွာ ႏွစ္ေပါင္း(၅၀၀၀)သာသာခန္႔သာ႐ွိေသးသည္၊သိပၸံပညာရပ္မ်ားစတင္ထူေထာင္ႏိုင္ခဲ့သည္မွာလူ႔သမိုင္းမွတ္တိုင္ႏွင့္ႏိႈင္းဆလိုက္ေသာအခါ ညီပုေလးေလာက္ပင္မ႐ွိေလာက္ေသးေပ။ လီယိုနာ၊ဒါဒီဗင္စီ၊ဖရန္႔စစ္ေဘကြန္၊ကိုပါးနီးကပ္၊းဂ်ိဳဟဲနီးစ္ကက္ပလာ၊ဂယ္လီလီႏွင့္နယူတန္စတဲ့သိပၸံပညာ႐ွင္မ်ားေပၚေပါက္ခဲ့သည္ကိုတြက္ၾကည့္လ်ွင္ႏွစ္ေပါင္း(၃၀၀)သာသာခန္႔ေလာက္သာ႐ွိအံုးမည္၊ကိရိယာတန္ဆာပလာမ်ားျဖင့္အေကာင္အထည္ေဖာ္ႏိုင္ခဲ့သည္မွာလဲဘာမ်ွ႐ွိဦးမည္မဟုတ္၊ဥေရာပ၏စက္မႈေတာ္လွန္ေရးသမိုင္းကာလမွ၊စတင္တြက္ခ်က္ၾကည့္ရင္ ႏွစ္ေပါင္း(၂၀၀)ခန္႔ပင္ မ႐ွိတတ္ေသးေပ၊လူ႔သမိုင္း၏တခနမ်ွေလာက္ေသာအခ်ိန္ကာ လပိုင္းေလးအတြင္းမွာပင္လူသည္ မိမိရဲ႕ၾကမၼာ၊ကမၻာေလာကႀကီး၏ၾကမၼာ၊မိမိႏွင့္ကမၻာေလာကဆက္စပ္မႈၾကမၼာကို၊အ႐ွိန္အဟုန္ျပင္းျပင္းႏွင့္စံုစမ္းခဲ့သည္၊ဘုရားေလာင္းဆိုသူမ်ားကလည္းအေၾကာင္းယုတၱိႏွင့္ဖြင့္ဆိုလ်ွက္႐ွိၾက၏။ ကမၻာေလာကႀကီးအေၾကာင္းကို ဒ႑ရီပံုျပင္ႏွင့္စိတၱဇဆန္ဆန္ေဖာ္ျပတတ္ၾကသည္၊ေ႐ွးေဟာင္းအာဓိကပၸ၊စၾကာဝ႒ာေဗဒႏွင့္နကၡတၱေဗဒမ်ားကို၊ကိုပါးနီးက၊ကက္ပလာ၊ဂယ္လီလီႏွင့္နယူတန္စေသာေခတ္သစ္ပညာ႐ွင္မ်ားက၊႐ိုက္ခ်ိဳးကာအေၾကာင္းယုတၱိမ်ားျဖင့္၊စၾကာဝ႒ာေဗဒႏွင့္နကၡတၱေဗဒမ်ားကိုအခိုင္အခန္႔ထူေထာင္ခဲ့ၾက၏၊စိတၱဇဆန္ဆန္ေဖာ္ျပျခင္း၊ျပဳေလ့႐ွိၾကေသာေ႐ွးလူမ်ား၏မႏုဝင္ႏွင့္မႏူႆေဗဒမ်ားကိုဂေယာင္ေခ်ာက္ခ်ားျဖစ္သြားရေလာက္ေအာင္ ေမွာက္လွန္ခါယမ္းျပစ္လိုက္သူမွာ ခ်ား(လ္)(စ္)ဒါစင္ပင္ျဖစ္သည္။ဒါဝင္သည္ လူႏွင့္ဗီဇ၏ နိယာမစသည္မ်ားကိုေ႐ွးအေလာင္းေတာ္မ်ားကဲ့သို႔မဟုတ္ပဲ သဘာဝႏွင့္ကမၻာေလာကႀကီးအတြင္း၌သာစူးစမ္းေလ့လာခဲ့၏၊လက္ေတြ႔မ်က္ေတြ႔ျပခဲ့ၾက၏၊လူနဲ႔ကမၻာေလာကႀကီးအဆက္အစပ္နဲ႔ဆက္ဆံေရးအေၾကာင္းမ်ားကို ဆရာစဥ္ဆက္တို႔က၊တေက်ာင္းတဂါထာ တစ္ရြာတပုဒ္ဆန္း၊႐ွင္းလင္းဖြင့္ဆိုခဲ့ၾကသည္၊သဘာဝအျပင္မွာ႐ွာခဲ့သည္။စိတ္ကူးယဥ္ဆန္ဆန္ပံုျပင္မ်ားကိုသမိုင္း၏ အမိႈက္ပံုႀကီးထဲသို႔ခတ္ထုတ္ဖယ္႐ွားပစ္လိုက္သူမွာ ေခတ္သစ္သိပၸံပညာ႐ွင္မ်ားျဖစ္ၾကေသာ ကလ္မာကၡစ္ႏွင့္အိန္းဂ်ဲလ္ႏွစ္ဦးတိုျဖစ္သည္။ အဘိဓမၼာဆရာဆိုသူမ်ားသည္၊ကမၻာေလာကႀကီး၏အေၾကာင္းကိုသာ၊အနည္းနည္းအဖံုဖံုႏွင့္႐ွင္းလင္းဖြင့္ဆိုခဲ့ၾကသည္၊သဘာဝအျပင္မွ႐ွာေဖြခဲ့ေသာစိတၱဇမ်ားသာျဖစ္သည္၊မဟာစၾကာဝ႒ာဆိုင္ရာအေၾကာင္းကိုတိုးခ်ဲ့ခဲ့သည္မွာ အိန္စတိုင္းႏွင့္တပည့္တပန္းမ်ားျဖစ္ၾကတဲ့သိပၸံပညာ႐ွင္မ်ားျဖစ္တယ္၊အႏူစၾကာဝ႒ာႏွင့္ဆိုင္ရာတိုးခ်ဲ့ခဲ့သူမွာ မက္(စ္)ပလန္႔ႏွင့္ေနာက္လိုက္မ်ားျဖစ္သည့္ ဒါဝင္၏နိယာမကို တိုးခဲ့သူမွာ ဟလ္စေလ၊ေဟကယ္လ္ႏွင့္မိခ်ဴရင္အစ႐ွိေသာ သိပၸံပညာ႐ွင္မ်ားျဖစ္သည္။မာ့ကၡစ္ႏွင့္အိန္းဂ်ဲတို႔၏နိယာမမ်ားကိုျဖည့္တင္းခဲ့ၾကသည္မွာ လီနင္ႏွင့္စတာလင္တို႔ုျဖစ္သည္၊အႏူစၾကာဝ႒ာႏွင့္မဟာစၾကာဝ႒ာတို႔၏အေၾကာင္းမ်ားကိုေသျခာေလ့လာျခင္းအားျဖင့္ ေ႐ွးေဟာင္းစိတၱဇ ၊ပံုျပင္ဆန္ဆန္ဖြင့္ဆိုခ်က္မ်ားကို ပါယ္လွန္ႏိုင္ၿပီး၊ေခတ္သစ္သိပၸံ၏ အေၾကာင္းယုတၱိ ခိုင္ခိုင္လံုလံု လကၡံလာႏိုင္မည္ျဖစ္ပါသည္။ စာေပသစၥာျဖင့္ ဟသၤာ(ေတာင္တြင္းၾကီး)
စာေပသစၥာျဖင့္ ဟသၤာ (ေတာင္တြင္းႀကီး)

No comments:

Post a Comment

စိတ္ထားေျပာင္းၾကဘို႔လိုၿပီ

၃၈ျဖာမဂၤလာထဲက လူမိုက္ကိုမေပါင္းေဖာ္ရ ၊ပညာ႐ွိကိုဆည္းကပ္ရမည္ဆိုတဲ့ ပထမဆံုးအပိုဒ္ကိုေျပာၾကားသြားမွာပါ၊လူမိုက္ဆိုတာက၊မေကာင္းမႈ ဒုစ႐ိုက္(၁၀)ပါးပဲ...