Sunday, August 30, 2020

ေလာကဓံတရား( ၈ )ပါးကိုစီစစ္ျခင္း

ေလာကဓံတရား( ၈ )ပါးကိုစီစစ္ျခင္း ဟသၤာ (ေတာင္တြင္းႀကီး) လာေဘာ၊အလာေဘာ၊ယေသာ၊အယေသာ၊နိႏံၱ၊ပ သ ႏံ ၱ၊သုခံ ၊ဒုကၡံ၊ဆိုတဲ့ေလာကဓံတရားကို ေသျခာစီစစ္ၾကည့္ တဲ့အခါ ဉာဏ္ပညာေခါင္းပါးသူေတြမွာသာ မဆင္ျခင္မသံုးသပ္တတ္ၾကတဲ့အတြက္ ဒါန္ခံၾကရၿပီး အသိဉာဏ္ ရင့္က်က္သူေတြအဖို႔ေတာ့ဆင္ျခင္ႏိူင္၍ေလာကဒါန္ကိုမခံစားၾကရပါ။ ဘာသာေရးဘက္ကၾကည့္ရင္ ဘုရား၊ရဟႏ ၱာ၊စသည့္အရိယာပုဂၢိဳလ္မ်ားျဖစ္ပါသည္။ သာမန္လူတန္းစားမ်ား အေနျဖင့္လဲ သေဘာေပါက္နားလည္းေအာင္ ဆင္ျခင္ သံုးႏိူင္ရင္ ေလာကဓံတရားရဲ႕ဒါန္ကိုမခံစားရပါဘူး။ ဥပမာ ။ ။ လာေဘာ၊အလာေဘာနဲ႔ပါတ္သက္ၿပီး သံုးသပ္ျကည့္မယ္ဆိုရင္၊လာေဘာဆိုတာ၊လာဘ္ရျခင္း၊အလာ ေဘာဆိုတာ၊လာဘ္မရျခင္းပါ။လူတေယာက္ဟာ တေန႔ကိုအလုပ္လုပ္ရင္၊(၁၀၀၀)က်ပ္ရတယ္ပဲထားပါ၊တျခားလူတေယာက္က တေန႔ကို (၁၀၀၀၀)က်ပ္ရတယ္ပဲထားပါ၊ေနာက္လူတေယာက္ကေတာ့၊တေန႔ကို(၁၀၀၀၀၀)တသိန္းရတယ္ဆိုရင္၊တေထာင္ရသူက၊ လာဘ္မရဘူး၊တသိန္းရတဲ့သူက ၊ လာဘ္ရတယ္လို႔ဆိုၾကမွာပါ၊တေသာင္းရသူက်ဘယ္လိုယူဆရမလဲဆိုတဲ့ ျပႆနာေပၚလာပါတယ္၊အဲဒီမွာလဲ၊တေသာင္းရသူက၊တေထာင္ရသူနဲ႔ ႏႈိင္းယွဥ္ၾကည့္ရင္၊ လာဘ္ရတယ္ေခၚၿပီး၊တသိန္းရတဲ့သူနဲ႔ႏိႈင္ယွဥ္ရင္ေတာ့လာဘ္မရဘူးလို႔ေခၚရေတာ့မလိုျဖစ္ေနပါတယ္၊အမွန္ကေတာ့၊ကိုယ္ရတာထက္နည္းသူနဲ႔မ်ားသူအေပၚမွာ သြားၿပီးတိုင္းတာေနျခင္းသာျဖစ္ပါတယ္၊အမွန္က၊ကိုယ္႐ွာေဖြႏိူင္သေလာက္သာရ႐ွိတဲ့လုပ္အားခဘဲလို႔တြက္တတ္ရင္၊လာဘ္ရျခင္း၊မရျခင္းဆိုတာမ႐ွိပါဘူး။ ႏိႈင္းရတရားသာျဖစ္ပါတယ္၊တကယ္တန္းအဲဒီလိုတြက္တတ္သူဉာဏ္ႀကီး႐ွင္ေတြအဖို႔ေတာ့လာဘ္ရျခင္းမရျခင္းဆိုတာေတြမ႐ွိေတာ့ပါဘူး၊ရ႐ွိတဲ့အေပၚမွာအနည္းမ်ား တုိင္းတာတြက္ခ်က္ေနသူေတြမွာသာ၊လာဘ္ရျခင္းမရျခင္းေတြျဖစ္ေပၚႏိူင္တာပါ၊တြက္ခ်က္တိုင္းတာေနသူမ်ားမွာသာျဖစ္ေပၚႏိူင္တဲ့ ဒီႏိႈင္းရ တရားေပၚမွာ အသိ ဉာဏ္ရင့္က်က္သူေတြက၊မႏိႈင္းယွဥ္ေတာ့ဘဲရ႐ွိတာနဲ႔ေရာင္ရဲတင္းတိမ္ေနတတ္ၿပီမို႔ ဒီေလာကဓံတရားကိုမတုန္လႈပ္ေတာ့ဘဲ(မ႐ွိေတာ့ဘဲ)မျဖစ္ေပၚေတာ့ဘဲ၊ ဒီအတြက္ ပူေလာခံျပင္းမႈမျဖစ္ေတာ့ဘဲ၊နဂိုလ္မူလေအးၿငိမ္းမႈတရားမပ်က္ျပားေတာ့ဘဲ၊ေနႏိူင္မွာပဲျဖစ္ပါတယ္၊အဲဒါက လာေဘာ၊အလာေဘာနဲ႔ပါတ္သက္ၿပီး ႐ွင္းလင္းသံုးသပ္ခ်က္ပဲျဖစ္ပါတယ္။ ေနာက္တခုက ယေသာ၊ အယာေသာပါ။အေႁခြအရံေပါမ်ားျခင္း၊အေႁခြအရံနည္းပါးျခင္းေပၚမွာသံုးသပ္ၾကည့္ရမွာပါ။ ကုမၼဏီႀကီးေတြမွာျဖစ္ျဖစ္၊ေတာင္သူလယ္သ မားေတြရဲ႕အေျခေနမွာျဖစ္ျဖစ္၊သံုးသပ္ၾကည့္မယ္ဆိုရင္သိႏိူင္ပါတယ္။ကိုယ့္လုပ္ငန္းအေပၚမွာ လိုအပ္သေလာက္ပဲလူဦးေရကိုကန္႔သတ္ေခၚယူေလ့႐ွိပါတယ္။ကုမၼဏီေတြ ႀကီးမားရင္ႀကီးမားသေလာက္ဝန္းထမ္းအင္းအားသပ္မွတ္ၿပီးခန္႔ထားရပါတယ္၊ေတာင္သူလယ္သမားေတြမွာလဲဒီအတိုင္းပါဘဲ၊လိုအပ္တဲ့လူဦးေရအလိုက္သာခန္႔ ထားအသံုးျပဳၾကရတာပါ။ အဲ့ဒီအေပၚမွာသြားၿပီးသူ႔လုပ္ငန္းကေတာ့ လူအင္အားအေႁခြအရံေတြမ်ားတယ္၊တျခားသူရဲ႕လုပ္ငန္းကေတာ့အေႁခြအရံ၊အသင္းအပင္းေတြနည္းတယ္လို႔၊ ႏိႈင္းယွဥ္ျပီေျပာဘို႔မသင့္ပါဘူး၊အဲဒီလိုအေႁခြအရံနည္းတယ္၊မ်ားတယ္ဆိုတဲ့ တြက္ခ်က္မႈေတြဟာ ႏိႈင္းယွဥ္လို႔ျဖစ္ေပၚလာရတဲ့ႏိႈင္းရတရားေတြသာျဖစ္ပါတယ္၊ႏိႈင္းယွဥ္မႈမျပဳဘဲ၊အေျခအေနအရ လုပ္အားလိုသေလာက္အ ကူအညီခန္႔ထားတဲ့ေနရာမွာ၊အေႁခြအရံနည္းျခင္းမ်ားျခင္းေတြလုပ္ေနစရာမလိုပါဘူး၊အေႁခြအရံနည္းတာမ်ားတာကို၊အသိဉာဏ္၊ခ်င့္ခ်ိန္ဉာဏ္၊သံုးသပ္ဉာဏ္၊ စိစစ္ဉာဏ္ေတြရင့္သန္သူေတြက၊မတြက္ခ်က္ေတာ့ဘဲလိုအပ္သေလာက္အလုပ္သမားခန္႔ထားရတာကိုသာျဖစ္တယ္လို႔တြက္ခ်က္တတ္ရင္၊အေႁခြအရံ နည္းျခင္း မ်ားျခင္းအေပၚမွာမတြက္ခ်က္၊မခန္႔မွန္းေတာ့ဘဲ၊ၿငိမ္းေအးမႈနဲ႔သာေနၾကရၿပီ၊ယေသာ ၊အယာေသာ၊ဆိုတဲ့အေႁခြအရံနည္းျခင္းမ်ားျခင္းေတြအေပၚမွာ မစဥ္စား ေတာ့ဘဲ ၿငိမ္းေအးေနမွာဘဲျဖစ္ပါတယ္။ ေနာက္တခုက နိႏံ ၱ၊ပသႏံ ၱ၊ဆိုတဲ့ခ်ီးမြမ္းျခင္း၊ကဲ့ရဲ႕ျခင္းအေပၚမွာသံုးသပ္ၾကည့္ရမွာပါ။လူတစ္ေယာက္ရဲ႕ျပဳမူဆက္ဆံပံုနဲ႔ သူရဲ႕လုပ္ရပ္ေတြအေပၚမွာ အျခားလူတ ေယာက္က၊ၾကည့္ၿပီးေတာ့ခ်ီးမြမ္းတာေတြ၊ကဲ့ရဲ႕တာေတြစတဲ့အလုပ္ေတြကိုေျပာဆိုတတ္ၾကတာ႐ွိပါတယ္။အဲဒါကလဲ လူတေယာက္ရဲ႕ျပဳမူဆက္ဆံပံုေတြဟာ၊တ ကယ္ခ်ီးမြမ္းထိုက္လို႔ ခ်ီးမြမ္းတာေတြ႐ွိသလို၊တကယ္ကဲ့ရဲ႕ထိုက္လို႔ကဲရဲ႕တာေတြလဲ ေလာကမွာ႐ွိေနၾကပါတယ္။တခ်ိဳ႕ၾကေတာ့ တကယ္ခ်ီးမြမ္းထိုက္တဲ့ တဖက္ လူရဲ႕လုပ္ငန္းကို မခ်ီးမြမ္းဘဲ ကဲ့ရဲ႕တာတို႔၊တကယ္ကဲ့ရဲ႕ထိုက္တဲ့သူအေပၚ မကဲရဲ႕ဘဲ ခ်ီးမြမ္းေျပာဆိုေနတာတို႔ဆိုတဲ့မွားယြင္းတဲ့လုပ္ရပ္ေတြကိုျပဳေနၾကတာေတြ႐ွိပါ တယ္။တကယ္ေတာ့အဲဒီလုပ္ရပ္ေတြဟာ၊ကိုကလိုရင္လိုသလို၊မလိုရင္ မလိုသလိုလုပ္တဲ့လုပ္ရပ္မ်ိဳးေတြသာျဖစ္ပါတယ္။ လူတေယာက္က၊လုပ္သင့္လုပ္ထိုက္လို႔ လုပ္ေနရတဲ့လုပ္ရပ္အမွန္တခုမွာလဲ၊သူ႔လုပ္ရပ္က မွန္ကန္တယ္သူလုပ္ရပ္ကမွားယြင္းတယ္လို႔ ကိုလိုရာဆြဲၿပီးဆံုးျဖတ္ ၾကတာေတြ႐ွိပါတယ္။လူတေယာက္ရဲ႕လုပ္ရပ္တခုကိုျကည့္ၿပီးဆံုးျဖတ္ၾကတဲ့အခါလုပ္သင့္တဲ့အလုပ္ကိုလုပ္ေနတာလား၊မလုက္သင့္တဲ့အလုပ္ကိုလုပ္ေနတာလား ဆိုတဲ့အခ်က္ကိုဆံုးျဖတ္သူက၊ဆႏၵာ၊ေဒါသ၊ဘယာ၊ေမာဟဆိုတဲ့အခ်က္ေတြမပါဘဲဆံုးျဖတ္တတ္မွအမွန္ထြက္ႏိုင္ပါတယ္၊ဆႏၵဆိုတာက၊လူတေယာက္ကို၊ကိုယ္ အလိုဆႏၵနဲ႔ဆံုးျဖတ္ဘို႔မင့္ပါဘူး၊လူတေယာက္ကို၊ကိုယ္ကလိုလို႔ဆံုးျဖတ္တယ္ဆိုရင္၊ဆႏၵ ရာဂနဲ႔ဆံုးျဖတ္တယ္လို႔ေခၚပါတယ္၊လိုရင္လိုသလိုဆံုျဖတ္တာထဲကိုဝင္းသြား လို႔ သမၼာဆႏၵမဟုတ္ေတာ့ဘဲ၊မိစ ၦာဆႏၵ၊ဆႏၵရာဂေတြနဲ႔သာဆံုးျဖတ္တာပါ၊လိုလို႔ လိုသလိုဆံုးျဖတ္တယ္လို႔ေခၚပါတယ္၊အဲ့ဒီလိုဆိုရင္၊ခ်ီးမြမ္းတာျဖစ္ျဖစ္၊ကဲ့ရဲ႕တာျဖစ္ ျဖစ္အမွားသို႔သာေရာက္ႏိုင္ပါတယ္။ေနာက္တခ်က္ကေဒါသပါ၊ေဒါသဆိုတဲ့မလိုတဲ့သေဘာနဲ႔ဆံုးျဖတ္တာကလဲအမွားသို႔ေရာက္ႏိူင္ပါတယ္။ တဖက္သားကို ေဒါသဆိုတဲ့ခက္ထန္ၾကမ္းတန္စြာ ၊မလိုရင္ မလိုသလိုမ်ိဳး၊မႏွစ္သက္စြာဆံုျဖတ္မယ္ဆိုရင္လည္းခ်ီးမြမ္းတာျဖစ္ျဖစ္၊ကဲ့ရဲ႕တာျဖစ္ျဖစ္ မွားယြင္းႏိူင္ပါတယ္ ခ်ီမြမ္းျခင္း၊ကဲ့ရဲ႕ျခင္းမွာ၊ေဒါသနဲ႔ယွဥ္တဲ့ မလိုလို႔ေျပာလိုက္တာဆိုရဲ႕မွားယြင္းစြာေျပာဆိုျခင္းသာျဖစ္ပါတယ္။အမွားသေဘာသာျဖစ္လို႔ အမွန္သဘာဝသို႔ မေရာက္ႏိူင္ ပါဘူး။ေနာက္တခုက၊ဘယာ၊ေဘးေၾကာက္လို႔မွားယြင္းသြားတာ႐ွိပါတယ္။ခ်ီးမြမ္းမႈ၊ကဲ့ရဲ႕မႈမွာ၊လူတေယာက္ကေဘးအႏ ၱရာယ္ေပးမွာေၾကာက္လို႔ ခ်ီးမြမ္းေပးရတာေတြ ကဲ့ရဲ႕ေပးရတာေတြဟာ၊မမွန္ကန္ပါဘူး၊ေဘးေၾကာက္လို႔ခ်ီးမြမ္းရတာေတြကဲ့ရဲ႕ေပးရတာေတြဟာ၊တကယ့္အမွားလမ္းစဥ္ႀကီးသာျဖစ္ပါတယ္။ေဘးအႏ ၱရာယ္ကို၊မငဲ့ဘဲ ခ်ီးမြမ္းသင့္လို႔ခ်ီးမြမ္းတာနဲ႔၊ကဲ့ရဲ႕ထိုက္လို႔ကဲ့ရဲ႕တာသာမွန္ပါတယ္၊ေဘးအႏ ၱရာယ္ျပဳမွာေၾကာက္လို႔သာခ်ီးမြမ္းရတာ၊ကဲ့ရဲ႕ရတာမျဖစ္သင့္ပါဘူး၊အဲဒီလိုအျပဳအမူ ေတြကို ပညာဉာဏ္ရင့္သန္သူေတြက၊မျပဳလုပ္ၾကပါဘူး၊အသိဉာဏ္ႏံူ႔နဲ႔သူေတြသာေဘးေၾကာက္လို႔ခ်ီးမြမ္းတာေတြ၊ကဲ့ရဲ႕တာေတြကိုလုပ္ၾကတာပါ။အဲ့ဒါေၾကာင့္အသိ ဉာဏ္ရင့္သန္ေအာင္က်ိဳးစားသင့္ပါတယ္။ ေနာက္တခုက၊ေမာဟ၊ေမာဟဆိုတာကိုမသိမႈပါ။ဘာမသိတာလဲဆိုတာက၊အေၾကာင္းအက်ိဳးနဲ႔အေကာင္းအဆိုးအမွန္ေတြကိုမသိတာပါ။ျပႆနာတစ္ခုျဖစ္ၿပီဆိုရင္ အေၾကာင္းမွန္တရားကိုမဆင္ျခင္တတ္တာပါ၊ေလာကရဲ႕ျဖစ္တည္မႈအမွန္ျဖစ္တဲ့ အေကာင္း၊အဆိုးတရားေတြကိုလဲ မသိေတာ့ဘူးဆိုရင္၊အဲဒါ ေမာဟတရားပဲျဖစ္ပါ တယ္။ေမာဟဆိုတဲ့ အေၾကာင္းက်ိဳးအမွန္ေတြကိုနားမလည္ဘဲနဲ႔လုပ္ရပ္တခုကို ခ်ီးမြမ္းေနမယ္၊ကဲ့ရဲ႕ေနမယ္ဆိုရင္မွားပါတယ္။အသိဉာဏ္ရင့္သန္သူေတြကေတာ့ ဒီလိုေၾကာင္းက်ိဳးအမွန္ေတြကို မဆင္ျခင္မသံုးသပ္ဘဲမျပဳလုပ္ၾကပါဘူး၊ကဲ့ရဲ႕ျခင္း၊ခ်ီးမြမ္းျခင္းအလုပ္ေတြကိုမလုပ္ၾကပါဘူး၊တကယ္လို႔အဲဒီလို ဆႏၵ၊ေဒါသ၊ဘယာ၊ ေမာဟဆိုတဲ့အဂတိတရားကိုလိုက္စားေနတဲ့ လူေတြရဲ႕ခ်ီးမြမ္းျခင္း ၊ကဲ့ရဲ႕ျခင္းေတြကို ဂ႐ုမစိုက္ပါနဲ႔၊ကိုယ္ကိုယ္တိုင္၊ေကာင္းတဲ့ မွန္တဲ့အက်ိဳး႐ွိမဲ့အလုပ္ေတြကိုခ်ီးမြမ္း မွာကဲ့ရဲ႕မွာေတြကိုမေၾကာက္ဘဲသတိၱ႐ွိ႐ွိလုပ္ၾကရမွာျဖစ္လို႔၊ေလာကဓံတရား႐ွစ္ပါးကို ေအာင္ႏိူင္သူျဖစ္မွာပါ။ ေနာက္တခုက၊သုခံ၊ဒုကၡံ ဆိုတဲ့ ဆင္းရဲျခင္း၊ခ်မ္းသာျခင္းလူတေယာက္က ပစၥည္းဥစၥာဆင္းရဲတယ္၊တခ်ိဳ႕က ခ်မ္းသာတယ္၊ဒါကလဲ ကိုယ့္အေျခအေနနဲ႔ကို စီးပြား ျဖစ္ၾကတာပါ၊ကိုယ့္ထက္ပို႐ွိႏိူင္သလို ကိုယ့္ထက္ပိုၿပီးနည္းပါးသူေတြလဲ႐ွိႏိူင္ပါတယ္၊အဲဒါကလဲ စိတ္ဆင္းရဲေနစရာမလိုပါဘူး၊ေလာကမွာ သမၸဒါတရားေလးပါးနဲ႔ အညီလုပ္ႏိူင္ရင္၊ဘယ္သူမဆို၊ပစၥည္းဥစၥာႂကြယ္ဝလာႏိူင္ပါတယ္။ပစၥည္းဥစၥာ႐ွိလို႔မာန္မတက္ဘို႔နဲ႔ မ႐ွိလို႔စိတ္ဆင္းရဲစရာမလိုဘဲ၊ကိုယ္ျပဳတဲ့အေၾကာင္းနဲ႔အညီအေျခ အေနအရျဖစ္တည္ေနတာကို အသိဉာဏ္ရင့္က်က္သူေတြသာသိႏိူင္ၿပီး အသိဉာဏ္ႏံူ႔နည္းသူေတြမသိႏိုင္တာမို႔၊အသိဉာဏ္ရင့္သန္ေအာင္သာ က်ိဳးစားၾကပါလို႔ တိုက္တြန္းလိုပါတယ္။ စာေပသစၥာျဖင့္ ဟသၤာ (ေတာင္တြင္းႀကီး)

No comments:

Post a Comment

စိတ္ထားေျပာင္းၾကဘို႔လိုၿပီ

၃၈ျဖာမဂၤလာထဲက လူမိုက္ကိုမေပါင္းေဖာ္ရ ၊ပညာ႐ွိကိုဆည္းကပ္ရမည္ဆိုတဲ့ ပထမဆံုးအပိုဒ္ကိုေျပာၾကားသြားမွာပါ၊လူမိုက္ဆိုတာက၊မေကာင္းမႈ ဒုစ႐ိုက္(၁၀)ပါးပဲ...