Sunday, August 2, 2020

မမုန္းႏိုင္ မဆံုးႏိုင္ေသာ ေလာကီနယ္သား လူအမ်ား ဘံုစဥ္စံ ဝါဒ လမ္းစဥ္

ေမး။ ဒုကၠရစရိယာက်င့္မွဘုရားျဖစ္ႏိုင္တာလားဒုကၠရစရိယာ မက်င့္ဘဲနဲ႔ေကာ ဘုရားမျဖစ္ႏိုင္
ဘူးလား?

ေျဖ။ ဘုရားျဖစ္တာဟာ၊ဒုကၠရစရိယကိုက်င့္သံုးလို႔၊ဘုရားျဖစ္တာမဟုတ္ပါဘူး၊ေျခာက္ႏွစ္ပါတ္လံုး
 ဒုကၠရစရိယာကိုက်င့္သံုးခဲ့တဲ့အတြက္၊အမွန္တရားကိုထိုးထြင္းၿပီးမသိခဲ့ျခင္းျဖစ္ပါသည္။

အဲ့ဒီအက်င့္ဟာ၊ကိုယ္ကိုညႇင္းပန္းကိေလခန္း ေအာင္အရမ္းက်င့္ၾကံ၊က်င့္မမွန္တဲ့၊အတၱ ကိ လမ
ထႏူေရာဂ၊က်င့္စဥ္ေတြသာျဖစ္တဲ့အတြက္၊အမွန္ကိုမသိခဲ့ရျခင္းျဖစ္ပါတယ္။

မ်က္စိ၊နား၊ႏွာ၊လ်ွာ၊ကာယ၊ကိုပိတ္ၿပီး အတၱေလထြက္မက်က္စားမွသာ၊ၿငိမ္းေအးမႈကိုရလိမ့္မယ္လို႔
ထင္ၿပီးက်င့္သံုးခဲ့တဲ့ တဖက္စြန္းလမ္းစဥ္ပဲျဖစ္ပါတယ္၊အဲ့ဒီလမ္းစဥ္ကို၊အတၱ ကိလမထ ႏူေရာဂလမ္းစဥ္လို႔
ဆိုၿပီးပါယ္ခဲ့ပါတယ္၊(အဲ့ဒါ ဒုကၠရ စရိယာက်င့္စဥ္ပါပဲ)။

ေနာက္အစြန္းက၊ကာေမသု ကာမ သုခလႅိကႏူေရာဂဆိုတဲ့လမ္းစဥ္ပဲျဖစ္ပါတယ္၊အဲဒါကေတာ့၊မ်က္စိ
၊နား၊ႏွာ၊လ်ွာကာယရဲ႕အလိုကိုလိုက္ၿပီး၊အဆင္း၊အသံ၊အနံ႔၊အရသာ၊အေတြ႔အထိအေပၚမွာ အလြန္အမင္းလိုက္စားျခင္းျဖင့္၊က်င့္သံုးတဲ့လမ္းစဥ္ျဖစ္ပါတယ္၊အဲဒါကလဲတဖက္စြန္းပါဘဲ၊အဲဒါကို
လည္းပါယ္ရမွာပဲျဖစ္ပါတယ္။လက္ဝဲလမ္းစဥ္နဲ႔လက်္ာယာလမ္းစဥ္လို႔ေခၚပါတယ္။
အဲ့ဒီအစြန္းႏွစ္စြန္းကို၊ပါယ္လိုက္ၿပီးမွ၊မဂၢင္႐ွစ္ပါးအက်င့္တရားကိုလိုက္နာက်င့္သံုးျခင္းျဖင့္သာ၊
အရဟတၱမက္၊အရဟတၱဖိုလ္ကို၊ရ႐ွိႏိုင္ပါတယ္။

ဒုကၠရ စရိယာအက်င့္က၊လူမွာ၊အတၱေကာင္၊ဝိဥာဥ္ေကာင္ေလး႐ွိတယ္လို႔ယူဆၿပီး၊အဲ့ဒီအတၱဆိုတဲ့ဝိဥာဥ္
ေကာင္ကေလးဟာ၊မ်က္စိ၊နား၊ႏွာ၊လ်ွာ၊ကာယက၊ေနၿပီးအဆင္း၊အသံ၊အနံ႔၊အရသာ၊အေတြ႔အ
ထိေတြေပၚမွာထြက္ၿပီး က်က္စားတယ္ဆိုတဲ့ အယူပဲျဖစ္ပါတယ္။အဲ့ဒီလိုထြက္ၿပီးက်က္စားရာက၊ေကာင္းကံ၊
မေကာင္းကံေတြကို၊အဲဒီ အတၱကေလးကပဲ၊သယ္ေဆာင္ၿပီး တဘဝမွတဘဝသို႔က်င္လည္က်က္စားေနရ
တာ၊ျဖစ္တဲ့အတြက္အဲဒီ အတၱကေလးကို၊ထြက္ၿပီးမက်က္စားႏိုင္ေအာင္(ကိလမတ)ဆိုၿပီး၊ခ်ဳပ္ခ်ယ္က်င့္ၾကံ
တဲ့အလုပ္ကို အတၱကိလမထ ႏူေရာဂအက်င့္လို႔ေခၚတာပါ။တနည္းအားျဖင့္ေတာ့အဲဒါဟာ၊
ဒုကၠရစရိယာအက်င့္ပဲျဖစ္ပါတယ္။

အတၱနဲ႔ပါတ္သက္ၿပီး ဗုဒၶေဟာထားတာ႐ွိပါတယ္၊အတၱကို(ပါဠိအဘိဓါန္)မွာျပဆိုထားတာ႐ွိပါတယ္၊
"အေတၳာ စိေတၱကာေယ သဘာေဝစ ေသာအတၱာ ပရမတၱနိ"ဆိုၿပီးဖြင့္ဆိုထားတာ႐ွိပါတယ္၊
အဓိပၸါယ္က၊"အတၱ" ဆိုသည္မွာ၊စိတ္ကို၎၊ကိုယ္ကို၎၊သဘာေဝ - သဘာဝတရားကို၎၊
ပရမတၱနိ - ျမဲသည္ဟူေသာအယူကို၎၊"အတၱ"ဟူ၍ပရိယာယ္အနက္ေလးမ်ိဳးေကာက္ယူျပဆိုထားပါတယ္။

သို႔ေသာ္ ဗုဒၶ အဘိဓမၼာတြင္ ဆိုလိုေသာ "အတၱ"ဟူသည္၊သို႔မဟုတ္၊ပါယ္လိုေသာ၊"အတၱ"သည္၊စိတ္တည္း
ဟူေသာ "အတၱ"၊ကိုပါယ္လိုျခင္းမဟုတ္၊ကိုယ္တည္းဟူေသာအတၱသေဘာတရားတည္းဟူေသာ "အတၱ"
ကိုလည္းပါယ္လိုျခင္းမဟုတ္ပါ။ဗုဒၶ ပါယ္လိုေသာ "အတၱ"သည္၊ပရမတၱနိ- ျမဲသည္ဟူေသာအယူကိုသာ
 ပါယ္လိုျခင္းျဖစ္ပါတယ္။ပရမတၱနိ = ပရိ ကပၸိတ အတၱ၊ဗာ ဟီရပရိ ကပၸိတ၊မိစၦာဒိဠိ ဝေသန
 ဟုမဟာဝါက်မ္းတြင္ဖြင့္ဆိုထားပါတယ္။

အဓိပၸါယ္မွာ။ပရိကပၸိတ - သာ သနာပက(ဝါ)ဗုဒၶဘုရား႐ွင္မပြင့္မီက၊ေ႐ွ႕ ကမၻာေလးဆယ္၊ေနာင္ ကမၻာေလးဆယ္၊ထိုးထြင္သိျမင္သည္ဟုေႂကြးေၾကာ္သပ္မွတ္ခံယူထားေသာ၊ရေသ့ထူး၊ရေသ့႐ူး
မ်ား၏လြဲမွားေသာ(မိ စၦာ ဒိဠိ)အယူဟုဆိုသည္။

ယင္းပရမတၱနိ - ပရိ ကပၸိတ ၊အတၱႏွင့္ပတ္သက္၍အက်ယ္ဖြင့္ဆိုထားသည္မွာ၊အယံ အတၱာ-နိေစၥာ၊ဓုေဝါ၊
သႆေတာ၊အ ဝိပရိ နာမ ဓေမၼာ။

အယံအတၱာ - ထိုအတၱဟုဆိုေသာ၊ဝိဥာဥ္ကေလးသည္၊နိေစၥာ=ျမဲ၏။ဓူေဝါ = ခိုင္ခန္႔၏ ။သႆေတာ=တ
ဘဝၿပီး၊တဘဝ၊ခႏၶာအိမ္အသစ္၊လဲလွယ္ကာ၊က်င္လည္က်က္စား၏၊အ ဝိပရိနာမ ဓေမၼာ = ဘယ္ေတာ့မွ
မေဖာက္ျပန္၊အျမဲတည္ေန၏ဟုဆိုသည္။

ထို႔ျပင္၊အယံအတၳာ - ကာရေကာ၊ေဝဒေကာ၊သယံဝသီ၊အဝိနာသီ၊သဗၺဗ်ာပီ။အယံအတၱာ ထိုအတၱဟု
ဆိုေသာ၊ဝိဥာဥ္ကေလးသည္၊ျပဳသူလည္းသူပင္၊ခံစားသူလဲသူပင္၊သူအလိုလိုျဖစ္၍၊ပ်က္စီးျခင္း
မ႐ွိဆိုသည္။

ဤသို႔လ်ွင္ အတၱႏွင့္ပါတ္သက္၍၊အဂၤါေလးခ်က္စြမ္းရည္ေလးမ်ိဳး၊ေပါင္း႐ွစ္ခ်က္ေသာ၊သေဘာအဓိပၸါယ္
႐ွိေလရာ၊တခ်က္အဓိပၸါယ္သက္ေရာက္လ်ွင္လည္း "အတၱ"၊ႏွစ္ခ်က္အဓိပၸါယ္သက္ေရာက္လ်ွင္လည္း "အတၱ" ႐ွစ္ခ်က္စလံုးႏွင့္ အစိပၸါယ္သက္ေရာက္လ်ွင္လည္း"အတၱ"၊ယင္းအဓိပၸါယ္႐ွစ္ခ်က္လံုးႏွင့္၊ကြင္းလံုးကြၽတ္လြတ္ေသာအယူမွသာလ်ွင္၊(အတၱ - ျမဲသည္ဟူေသာအယူသည္၊န-မဟုတ္) "အနတၱ"ျဖစ္သည္။

ဓမၼာတိ နိဗၺာနံ အေႏၱာ ဂတတၱာ အဓိ ေဗၺတာ၊ထိုအနတၱ၏သဘာဝကိုမူ နိဗၺန္တိုင္ေအာင္ေကာက္ယူၾက
ရမည္သာျဖစ္သည္။

အနတၱာာတ အတၱာနာ ပုဂၢေလန ဇီေဝန ရဟိေတာ၊ဧကဓေမၼဝိ၊ပုဂၢေလာ၊နတၳိ အေတၱာ၊ အနတၱဆိုသည္မွာ 
ပုဂၢိဳလ္ကိုလိုက္၍၎၊အသက္ဝိဥာဥ္အားျဖင့္၎၊တစံုတခုကိုေထာက္တည္၍၎၊ေကာက္ယူရျခင္းမ႐ွိ ဟူ
၍ျပဆိုထားသည္။

ဗုဒၶ၏ အနတၱဝါဒသည္၊အတၱဝါဒႏွင့္ဆန္က်င္ဘက္၊ျဖစ္သည္။

"အနတၱ"ဝါဒ၏ဆန္က်င္ဘက္ျဖစ္ေသာ "အတၱ"ဝါဒသည္၊ကမၻာေပၚ႐ွိ ဘာသာေရးသမားအမ်ားစု၏၊အ
သည္းႏွစ္လံုးပင္ျဖစ္သည္၊ေလာကီနယ္သားလူအမ်ားတို႔၏အသည္းႏွစ္လံုးပင္ျဖစ္သည္။ေလာကီ
နယ္သား လူအမ်ားတို႔၊မမုန္းႏိုင္သည့္အျပင္မဆံုးႏိုင္ေအာင္ ႏွစ္သက္ျမတ္ႏိူးေနၾကေသာ၊"ဘံုစဥ္စံ"ဝါဒ၊
လမ္းစဥ္တရပ္ျဖစ္သည္။

အတၱဝါဒ၊အတၱ အဘိဓမၼာ၏ အထြဋ္အထိပ္ျဖစ္ေသာဟိႏၵဴျဗဟၼဏတို႔၏လမ္းစဥ္တြင္ယင္းအတၱေခၚ ဝိဥာဥ္
ကေလး၏ ၊ အနာဓိ၊အနႏၱ၊အဆံုးမျမင္၊အစဥ္ျမဲေသာ၊စြမ္းေဆာင္ႏိုင္ေသာ အရည္းအခ်င္းကို၊စိတ္ကူး
ယဥ္ျဖင့္ႀကီးက်ယ္စြာအဓိပၸါယ္ဖြင့္ဆိုထားသည္ကိုေတြ႔ရသည္။

ထိုကဲ့သို႔အထင္ အတၱကိုအ႐ွိထား၍၊ေကာင္းကံ၊မေကာင္းကံကိုသယ္ေဆာင္မသြားႏိုင္ေအာင္ ခ်ဳပ္ခ်ယ္
က်င့္ၾကံေသာ အတၱ ကိလမထ ႏူေရာဂ အက်င့္ျဖစ္သည့္ လက္ဝဲလမ္းက်င့္စဥ္သည္၊ဒုကၠရစရိယာ အက်င့္
ပင္ျဖစ္ပါသည္၊ထိုလက္ဝဲလမ္းစဥ္ျဖစ္သည့္ ဒုကၠရ က်င့္စဥ္ကို၊ျပစ္ပါယ္လိုက္မွသာ၊မက်င့္သံုးေတာ့မွသာ၊ဗုဒၶစင္စစ္ဘုရားအျဖစ္သို႔ေရာက္႐ွိခဲ့ျခင္းျဖစ္ပါသည္။အေၾကာင္းအက်ိဳးကိုနားလည္ရန္ ပ ဋိ စၥ သ မုပၸါဒ္ကို 
ဆင္ျခင္ျခင္းျဖင့္သာ၊ဗုဒၶအျဖစ္သို႔ေရာက္႐ွိခဲ့ျခင္းျဖစ္ပါသည္။

ထိုသို႔ ဗုဒၶအျဖစ္သို႔ေရာက္႐ွိမွသာ၊နည္းဗ်ဴဟာအားျဖင့္၊ဓမၼ စကၠ ပ ဝတၱန သုတ္ကိုေဟာၾကားၿပီး၊မဟာ
ဗ်ဴဟာအားျဖင့္ အနတၱ လကၡဏာသုတ္ကိုေဟာၾကားခဲ့ပါသည္။ယုတၱိေဗဒအရ၊အေၾကာင္းေၾကာင့္အက်ိဳးျဖစ္
ရပံုကိုသိ႐ွိသေဘာေပါက္ေစရန္၊ပ ဋိ စၥ သမုပၸါဒ္ကိုေဟာၾကားခဲ့ရျခင္းျဖစ္ပါသည္။ထို႔ေၾကာင့္ ဒုကၠရစရိယာ
 အက်င့္ကိုလြန္ေျမာက္မွသာ ဗုဒၶ အျဖစ္သို႔ေရာက္႐ွိခဲ့ရျခင္းျဖစ္ပါသည္။

စာေပသစၥာျဖင့္
ဟသၤာ (ေတာင္တြင္းႀကီး)

No comments:

Post a Comment

စိတ္ထားေျပာင္းၾကဘို႔လိုၿပီ

၃၈ျဖာမဂၤလာထဲက လူမိုက္ကိုမေပါင္းေဖာ္ရ ၊ပညာ႐ွိကိုဆည္းကပ္ရမည္ဆိုတဲ့ ပထမဆံုးအပိုဒ္ကိုေျပာၾကားသြားမွာပါ၊လူမိုက္ဆိုတာက၊မေကာင္းမႈ ဒုစ႐ိုက္(၁၀)ပါးပဲ...