ေမး။ ဒုကၠရစရိယာက်င့္မွဘုရားျဖစ္ႏို င္တာလားဒုကၠရစရိယာ မက်င့္ဘဲနဲ႔ေကာ ဘုရားမျဖစ္ႏိုင္
ဘူးလား?
ေျဖ။ ဘုရားျဖစ္တာဟာ၊ဒုကၠရစရိယကိုက်င့္ သံုးလို႔၊ဘုရားျဖစ္တာမဟုတ္ပါဘူး၊ေျခာက္ႏွ စ္ပါတ္လံုး
ဒုကၠရစရိယာကိုက်င့္သံုးခဲ့တဲ့အတြက္၊ အမွန္တရားကိုထိုးထြင္းၿပီးမသိခဲ့ျခင္းျဖစ္ပါသည္။
အဲ့ဒီအက်င့္ဟာ၊ကိုယ္ကိုညႇင္းပန္ းကိေလခန္း ေအာင္အရမ္းက်င့္ၾကံ၊က်င့္မမွန္တဲ့၊အတၱ ကိ လမ
ထႏူေရာဂ၊က်င့္စဥ္ေတြသာျဖစ္တဲ့အတြက္၊အမွန္ကို မသိခဲ့ရျခင္းျဖစ္ပါတယ္။
မ်က္စိ၊နား၊ႏွာ၊လ်ွာ၊ကာယ၊ကိုပိ တ္ၿပီး အတၱေလထြက္မက်က္စားမွသာ၊ၿငိမ္းေအးမႈကိုရလိ မ့္မယ္လို႔
ထင္ၿပီးက်င့္သံုးခဲ့တဲ့ တဖက္စြန္းလမ္းစဥ္ပဲျဖစ္ပါတယ္၊အဲ့ ဒီလမ္းစဥ္ကို၊အတၱ ကိလမထ ႏူေရာဂလမ္းစဥ္လို႔
ဆိုၿပီးပါယ္ခဲ့ ပါတယ္၊(အဲ့ဒါ ဒုကၠရ စရိယာက်င့္စဥ္ပါပဲ)။
ေနာက္အစြန္းက၊ကာေမသု ကာမ သုခလႅိကႏူေရာဂဆိုတဲ့လမ္းစဥ္ပဲျဖစ္ပါတယ္၊အဲဒါကေတာ့၊ မ်က္စိ
၊နား၊ႏွာ၊လ်ွာကာယရဲ႕အလိုကိုလိုက္ၿပီး၊အဆင္း၊ အသံ၊အနံ႔၊အရသာ၊အေတြ႔အထိအေပၚမွာ အလြန္အမင္းလိုက္စားျခင္းျဖင့္၊က်င့္သံုးတဲ့လမ္းစဥ္ျဖစ္ပါတယ္၊ အဲဒါကလဲတဖက္စြန္းပါဘဲ၊အဲဒါကို
လည္းပါယ္ရမွာပဲျဖစ္ ပါတယ္။လက္ဝဲလမ္းစဥ္နဲ႔လက်္ာယာလမ္းစဥ္ လို႔ေခၚပါတယ္။
အဲ့ဒီအစြန္းႏွစ္စြန္းကို၊ပါယ္လို က္ၿပီးမွ၊မဂၢင္႐ွစ္ပါးအက်င့္တရားကိုလိုက္နာက်င့္သံုးျခင္းျ ဖင့္သာ၊
အရဟတၱမက္၊အရဟတၱဖိုလ္ကို၊ရ႐ွိႏိုင္ပါတယ္။
ဒုကၠရ စရိယာအက်င့္က၊လူမွာ၊အတၱေကာင္၊ဝိ ဥာဥ္ေကာင္ေလး႐ွိတယ္လို႔ယူဆၿပီး၊အဲ့ ဒီအတၱဆိုတဲ့ဝိဥာဥ္
ေကာင္ကေလးဟာ၊မ်က္စိ၊နား၊ႏွာ၊လ်ွ ာ၊ကာယက၊ေနၿပီးအဆင္း၊အသံ၊အနံ႔၊အရသာ၊အေတြ႔အ
ထိေ တြေပၚမွာထြက္ၿပီး က်က္စားတယ္ဆိုတဲ့ အယူပဲျဖစ္ပါတယ္။အဲ့ဒီလိုထြက္ၿပီးက်က္စားရာက၊ေကာ င္းကံ၊
မေကာင္းကံေတြကို၊အဲဒီ အတၱကေလးကပဲ၊သယ္ေဆာင္ၿပီး တဘဝမွတဘဝသို႔က်င္လည္က်က္စားေနရ
တာ၊ျ ဖစ္တဲ့အတြက္အဲဒီ အတၱကေလးကို၊ထြက္ၿပီးမက်က္စားႏို င္ေအာင္(ကိလမတ)ဆိုၿပီး၊ခ်ဳပ္ခ်ယ္က်င့္ ၾကံ
တဲ့အလုပ္ကို အတၱကိလမထ ႏူေရာဂအက်င့္လို႔ေခၚတာပါ။တနည္း အားျဖင့္ေတာ့အဲဒါဟာ၊
ဒုကၠရစရိယာအက်င့္ပဲျ ဖစ္ပါတယ္။
အတၱနဲ႔ပါတ္သက္ၿပီး ဗုဒၶေဟာထားတာ႐ွိပါတယ္၊အတၱကို(ပါဠိအဘိဓါန္)မွာျပဆိုထားတာ႐ွိ ပါတယ္၊
"အေတၳာ စိေတၱကာေယ သဘာေဝစ ေသာအတၱာ ပရမတၱနိ"ဆိုၿပီးဖြင့္ဆိုထားတာ႐ွိပါတယ္၊
အဓိပၸါယ္က၊"အတၱ" ဆိုသည္မွာ၊စိတ္ကို၎၊ကိုယ္ကို၎၊သဘာေဝ - သဘာဝတရားကို၎၊
ပရမတၱနိ - ျမဲသည္ဟူေသာအယူကို၎၊"အတၱ"ဟူ၍ပရိယာယ္အနက္ေလးမ်ိဳးေကာက္ယူျပဆိုထာ းပါတယ္။
သို႔ေသာ္ ဗုဒၶ အဘိဓမၼာတြင္ ဆိုလိုေသာ "အတၱ"ဟူသည္၊သို႔မဟုတ္၊ပါယ္လိုေသာ၊"အတၱ"သည္၊စိတ္တည္း
ဟူေသာ "အတၱ"၊ကိုပါယ္လိုျခင္းမဟုတ္၊ကို ယ္တည္းဟူေသာအတၱသေဘာတရားတည္းဟူေသာ "အတၱ"
ကိုလည္းပါယ္လိုျခင္းမဟုတ္ပါ။ဗုဒၶ ပါယ္လိုေသာ "အတၱ"သည္၊ပရမတၱနိ- ျမဲသည္ဟူေသာအယူကိုသာ
ပါယ္လိုျခင္းျဖစ္ပါတယ္။ပရမတၱနိ = ပရိ ကပၸိတ အတၱ၊ဗာ ဟီရပရိ ကပၸိတ၊မိစၦာဒိဠိ ဝေသန
ဟုမဟာဝါက်မ္းတြင္ဖြင့္ဆိုထားပါ တယ္။
အဓိပၸါယ္မွာ။ပရိကပၸိတ - သာ သနာပက(ဝါ)ဗုဒၶဘုရား႐ွင္မပြင့္မီက၊ေ႐ွ႕ ကမၻာေလးဆယ္၊ေနာင္ ကမၻာေလးဆယ္၊ထိုးထြင္သိျမင္သည္ဟုေႂကြးေၾကာ္ သပ္မွတ္ခံယူထားေသာ၊ရေသ့ထူး၊ရေသ့႐ူး
မ်ား၏လြဲမွာ းေသာ(မိ စၦာ ဒိဠိ)အယူဟုဆိုသည္။
ယင္းပရမတၱနိ - ပရိ ကပၸိတ ၊အတၱႏွင့္ပတ္သက္၍အက်ယ္ဖြင့္ဆိုထားသည္မွာ၊အယံ အတၱာ-နိေစၥာ၊ဓုေဝါ၊
သႆေတာ၊အ ဝိပရိ နာမ ဓေမၼာ။
အယံအတၱာ - ထိုအတၱဟုဆိုေသာ၊ဝိဥာဥ္ကေလးသည္၊နိေစၥာ=ျမဲ၏။ဓူေဝါ = ခိုင္ခန္႔၏ ။သႆေတာ=တ
ဘဝၿပီး၊တဘဝ၊ခႏၶာအိမ္အသစ္၊လဲလွယ္ကာ၊က်င္ လည္က်က္စား၏၊အ ဝိပရိနာမ ဓေမၼာ = ဘယ္ေတာ့မွ
မေဖာက္ျပန္၊အျမဲတည္ေန၏ဟုဆိုသည္။
ထို႔ျပင္၊အယံအတၳာ - ကာရေကာ၊ေဝဒေကာ၊သယံဝသီ၊အဝိနာသီ၊သဗၺဗ်ာပီ။အယံအတၱာ ထိုအတၱဟု
ဆိုေသာ၊ဝိဥာဥ္ကေလးသည္၊ျပဳသူလည္းသူပင္၊ ခံစားသူလဲသူပင္၊သူအလိုလိုျဖစ္၍၊ပ်က္စီးျခင္း
မ႐ွိ ဆိုသည္။
ဤသို႔လ်ွင္ အတၱႏွင့္ပါတ္သက္၍၊အဂၤါေလးခ်က္စြ မ္းရည္ေလးမ်ိဳး၊ေပါင္း႐ွစ္ခ်က္ေသာ၊သေ ဘာအဓိပၸါယ္
႐ွိေလရာ၊တခ်က္အဓိပၸါယ္သက္ေရာက္လ်ွင္လည္ း "အတၱ"၊ႏွစ္ခ်က္အဓိပၸါယ္သက္ေရာက္လ်ွင္လည္း "အတၱ" ႐ွစ္ခ်က္စလံုးႏွင့္ အစိပၸါယ္သက္ေရာက္လ်ွင္လည္း"အတၱ" ၊ယင္းအဓိပၸါယ္႐ွစ္ခ်က္လံုးႏွင့္၊ကြင္ းလံုးကြၽတ္လြတ္ေသာအယူမွသာလ်ွင္၊(အတၱ - ျမဲသည္ဟူေသာအယူသည္၊န-မဟုတ္) "အနတၱ"ျဖစ္သည္။
ဓမၼာတိ နိဗၺာနံ အေႏၱာ ဂတတၱာ အဓိ ေဗၺတာ၊ထိုအနတၱ၏သဘာဝကိုမူ နိဗၺန္တိုင္ေအာင္ေကာက္ယူၾက
ရမည္ သာျဖစ္သည္။
အနတၱာာတ အတၱာနာ ပုဂၢေလန ဇီေဝန ရဟိေတာ၊ဧကဓေမၼဝိ၊ပုဂၢေလာ၊နတၳိ အေတၱာ၊ အနတၱဆိုသည္မွာ
ပုဂၢိဳလ္ကိုလိုက္၍၎၊အသက္ဝိဥာဥ္ အားျဖင့္၎၊တစံုတခုကိုေထာက္တည္၍၎၊ေကာက္ယူရျခင္း မ႐ွိ ဟူ
၍ျပဆိုထားသည္။
ဗုဒၶ၏ အနတၱဝါဒသည္၊အတၱဝါဒႏွင့္ဆန္က်င္ ဘက္၊ျဖစ္သည္။
"အနတၱ"ဝါဒ၏ဆန္က်င္ဘက္ျဖစ္ေသာ "အတၱ"ဝါဒသည္၊ကမၻာေပၚ႐ွိ ဘာသာေရးသမားအမ်ားစု၏၊အ
သည္းႏွစ္လံုးပင္ျဖစ္သည္၊ေလာကီနယ္သားလူ အမ်ားတို႔၏အသည္းႏွစ္လံုးပင္ျဖစ္ သည္။ေလာကီ
နယ္သား လူအမ်ားတို႔၊မမုန္းႏိုင္သည့္အျပင္မဆံုးႏိုင္ေ အာင္ ႏွစ္သက္ျမတ္ႏိူးေနၾကေသာ၊"ဘံုစဥ္စံ"ဝါဒ၊
လမ္းစဥ္ တရပ္ျဖစ္သည္။
အတၱဝါဒ၊အတၱ အဘိဓမၼာ၏ အထြဋ္အထိပ္ျဖစ္ေသာဟိႏၵဴျဗဟၼဏတို႔၏လမ္းစဥ္တြင္ယင္း အတၱေခၚ ဝိဥာဥ္
ကေလး၏ ၊ အနာဓိ၊အနႏၱ၊အဆံုးမျမင္၊အစဥ္ျမဲေ သာ၊စြမ္းေဆာင္ႏိုင္ေသာ အရည္းအခ်င္းကို၊စိတ္ကူး
ယဥ္ျဖင့္ႀကီးက်ယ္စြာအဓိပၸါယ္ဖြင့္ဆိုထား သည္ကိုေတြ႔ရသည္။
ထိုကဲ့သို႔အထင္ အတၱကိုအ႐ွိထား၍၊ေကာင္းကံ၊မေကာင္ းကံကိုသယ္ေဆာင္မသြားႏိုင္ေအာင္ ခ်ဳပ္ခ်ယ္
က်င့္ၾကံေသာ အတၱ ကိလမထ ႏူေရာဂ အက်င့္ျဖစ္သည့္ လက္ဝဲလမ္းက်င့္စဥ္သည္၊ဒုကၠရစရိယာ အက်င့္
ပင္ျဖစ္ပါသည္၊ထိုလက္ဝဲလမ္းစဥ္ျဖစ္သည့္ ဒုကၠရ က်င့္စဥ္ကို၊ျပစ္ပါယ္လိုက္မွသာ၊မက်င့္သံုးေတာ့မွသာ၊ ဗုဒၶစင္စစ္ဘုရားအျဖစ္သို႔ေရာက္႐ွိခဲ့ျခင္းျဖစ္ပါသည္။ အေၾကာင္းအက်ိဳးကိုနားလည္ရန္ ပ ဋိ စၥ သ မုပၸါဒ္ကို
ဆင္ျခင္ျခင္းျဖင့္သာ၊ဗုဒၶအျဖစ္သို႔ေရာက္႐ွိခဲ့ျခင္းျဖစ္ပါ သည္။
ထိုသို႔ ဗုဒၶအျဖစ္သို႔ေရာက္႐ွိမွသာ၊နည္း ဗ်ဴဟာအားျဖင့္၊ဓမၼ စကၠ ပ ဝတၱန သုတ္ကိုေဟာၾကားၿပီး၊မဟာ
ဗ်ဴဟာအားျဖင့္ အနတၱ လကၡဏာသုတ္ကိုေဟာၾကားခဲ့ပါသည္။ယုတၱိေဗဒအရ၊အေၾကာင္းေၾကာင့္အက်ိဳ းျဖစ္
ရပံုကိုသိ႐ွိသေဘာေပါက္ေစရန္၊ပ ဋိ စၥ သမုပၸါဒ္ကိုေဟာၾကားခဲ့ရျခင္းျဖစ္ပါသည္။ထို႔ေၾကာင့္ ဒုကၠရစရိယာ
အက်င့္ကိုလြန္ေျမာက္မွသာ ဗုဒၶ အျဖစ္သို႔ေရာက္႐ွိခဲ့ရျခင္းျဖစ္ ပါသည္။
စာေပသစၥာျဖင့္
ဟသၤာ (ေတာင္တြင္းႀကီး)
No comments:
Post a Comment